Monday 6 June 2011

Melayu


Salam untuk tuan Melayu,

Tak kira samada anda dipihak parti PAS atau UMNO. Tapi kita adalah lahir dari satu bangsa iaitu Melayu. Biar apa pun fahaman kita, tetapi tidak berpecah. Janganlah kerana ketaksuban kita menyebelahi sesuatu pihak akhirnya kita lupa siapa kita, asal usul kita iaitu Melayu. Bangsa yang dahulunya pernah dijajah dan pernah ditindas.


Harapan kepada semua agar mengenepikan ketaksuban pada sesebelah pihak, tidak mengapa anda memegang prinsip UMNO atau PAS. Bila kita berada pada landasan yang betul, kita boleh membuat pertimbangan yang wajar, berfikir secara rasional baik atau buruk sesuatu itu.

Terima kasih UMNO kerana telah merdekakan tanahair ini dan terima kasih PAS kerana memperjuangkan islam.

Janganlah kita berpecah. Terlampau banyak ancaman kepada Melayu samada dalam dan luar semata-mata untuk memecahkan Melayu.

Melayu telah banyak hilang harta... Apa yang tinggal? Hanya kuasa yang Melayu tinggal. Inilah yang mereka nampak untuk memecah-belahkan Melayu. Sekarang ada dua kuasa Melayu yang boleh mengekang dalam usaha merampas kuasa Melayu iaitu UMNO dan PAS. Mereka tidak ingin PAS dan UMNO bersatu. Mereka tahu UMNO kuat tetapi mereka tidak mahu UMNO menjadi lebih kuat. Mereka tahu PAS memperjuangkan islam. Mereka tahu islam dan Melayu tidak boleh dipisahkan. Mari kita muhasabah kan diri kita. Kenapa kita benci UMNO? Kenapa kita benci PAS?. Adakah kita membuat keputusan berdasarkan fakta atau kita hanya menerima kebencian itu berdasarkan tuduhan yang hanya kita dengar sahaja? atau kita hanya ikut sahaja?



No comments:

Post a Comment